Reklamlar, tüketicilere ürünleri hakkında bilgi vermek amacıyla yayınlanır. Ancak bazı firmalar, tüketiciyi yanıltmak için hileli beyanlara başvurabilmektedir. Bu durum, tüketicinin yanıltılmasına ve zarara uğramasına sebep olmaktadır. Tüketiciyi korumak amacıyla yapılan düzenlemeler çerçevesinde, tüketiciyi aldatan reklamlara ceza verilmesi kararlaştırılmıştır.
Artık tüketicilerin yanıltılmasına neden olan reklamlara ağır cezalar uygulanacak. Reklamlarda gerçeğe aykırı beyanlar kullanmak, ürünün özelliklerini abartılı şekilde sunmak ve tüketicileri yanıltacak bilgiler vermek, artık yasaklanmıştır. Bu tür reklamlarla tüketiciyi aldatmaya çalışan firmalara yüksek miktarda para cezası kesilecek ve gerektiğinde faaliyetlerine kısıtlamalar getirilecektir.
Tüketiciyi koruma amaçlı bu düzenlemelerle, reklam sektöründe şeffaflık ve doğruluk artırılmaya çalışılacaktır. Tüketicilerin doğru bilgilere erişimi sağlanacak ve yanıltıcı reklam kampanyalarından korunmaları hedeflenmektedir. Böylelikle, tüketicilerin güvenilir ve doğru bilgilere dayanarak alışveriş yapmaları desteklenmiş olacaktır.